Wniosek o dodatek elektryczny – podstawowe informacje
Na mocy ustawy z 7 października br. rząd wprowadził tzw. dodatek elektryczny, czyli dopłatę do prądu dedykowaną gospodarstwom domowym, które zużywają energię elektryczną do ogrzewania. Dotyczy to osób korzystających z pomp ciepła, pieców i bojlerów.
Dodatek elektryczny nie będzie obejmował właścicieli przydomowych mikroinstalacji, ani gospodarstw korzystających z dofinansowania w ramach dodatku elektrycznego.
Dopłata do prądu jest jednorazowa i ma wynieść:
Jak i kiedy można składać wniosek o dodatek elektryczny?
Wnioski o dopłatę do prądu można składać w Urzędzie Miejskim w Prusicach lub przez internet za pośrednictwem ePUAP lub profilu zaufanego. Termin składania wniosków trwa od 1 grudnia 2022 roku do 1 lutego 2023 roku. Pieniądze mają zostać wypłacone przez gminę do 31 marca przyszłego roku.
Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku o dodatek elektryczny?
Osoby, które chcą starać się o podwyższoną kwotę dopłaty do prądu w wysokości 1500 zł muszą do wniosku dołączyć rozliczenie za prądu w roku 2021, które potwierdzi, że zużycie energii w gospodarstwie domowym przekroczyło 5000 kWh.
Wniosek do pobrania:
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego.docx (68,99KB)