• Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram

Można już składać wnioski o dodatek elektryczny

Kopia Wnioski o zakup preferencyjny paliwa stałego4.png

Wniosek o dodatek elektryczny – podstawowe informacje 

Na mocy ustawy z 7 października br. rząd wprowadził tzw. dodatek elektryczny, czyli dopłatę do prądu dedykowaną gospodarstwom domowym, które zużywają energię elektryczną do ogrzewania. Dotyczy to osób korzystających z pomp ciepła, pieców i bojlerów.

Dodatek elektryczny nie będzie obejmował właścicieli przydomowych mikroinstalacji, ani gospodarstw korzystających z dofinansowania w ramach dodatku elektrycznego.

Dopłata do prądu jest jednorazowa i ma wynieść:

  • 1000 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku na poziomie maksymalnie 5000 kWh,
  • 1500 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku przekraczającym 5000 kWh. 

 

dodatek elektryczny.jpeg

 

Jak i kiedy można składać wniosek o dodatek elektryczny?

Wnioski o dopłatę do prądu można składać w Urzędzie Miejskim w Prusicach lub przez internet za pośrednictwem ePUAP lub profilu zaufanego. Termin składania wniosków trwa od 1 grudnia 2022 roku do 1 lutego 2023 roku. Pieniądze mają zostać wypłacone przez gminę do 31 marca przyszłego roku. 

Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku o dodatek elektryczny?

Osoby, które chcą starać się o podwyższoną kwotę dopłaty do prądu w wysokości 1500 zł muszą do wniosku dołączyć rozliczenie za prądu w roku 2021, które potwierdzi, że zużycie energii w gospodarstwie domowym przekroczyło 5000 kWh. 

Wniosek do pobrania:
DOCXWniosek o wypłatę dodatku elektrycznego.docx (68,99KB)

×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do newslettera