Telefoniczny Punkt Porad Prawnych dla dolnośląskich seniorów to inicjatywa, za sprawą której organizatorzy chcą:
zapewnić możliwość uzyskania porady prawnej osobom starszym, które nie mają do kogo zwrócić się o pomoc, a także seniorom, którzy nie mają wystarczających środków, aby opłacić koszty porady prawnej;
wspierać osoby zamieszkujące tereny wiejskie, gdzie takiej pomocy często nie są w stanie uzyskać z powodu braku dostępności, a także problemów transportowych związanych z przemieszczaniem się do punktów oferujących taką pomoc;
dbać o osoby, które z powodu chorób i innych dolegliwości mają utrudnioną możliwość poruszania się, a potrzebują pomocy prawnej.
Tym samym dążą do tego, żeby:
1. podnieść świadomość prawną seniorów,
2. zwiększyć poziom poczucia bezpieczeństwa osób starszych,
3. zmniejszyć skalę procederu oszustw wobec osób w podeszłym wieku,
4. zwiększyć poczucie ,,zaopiekowania" wśród seniorów.
Z Telefonicznego Punktu Porad Prawnych mogą skorzystać osoby, które ukończyły 60. rok życia i zamieszkują teren województwa dolnośląskiego.
Dyżury odbywają się w poniedziałki i środy, w godz. 14:00 - 18:00
Wystarczy zadzwonić pod numer 573 845 562 a po odsłuchaniu komunikatu wcisnąć cyfrę ,,1".
Dofinansowano ze środków budżetu samorządu województwa dolnośląskiego www.dolnyslask.pl
Opublikował: Joanna Lewandowska Data publikacji: 25-11-2024 12:37 Modyfikował: Joanna Lewandowska Data modyfikacji: 25-11-2024 12:40